A szórakoztató elektronika az elmúlt évtizedekben gyökeresen megváltoztatta az emberek mindennapi életét, különösen a fiatal generáció körében. A rohamosan fejlődő okos eszközök, okostévék, okostelefonok, tabletek, játékkonzolok és vezeték nélküli hangszórók ma már szinte minden háztartásban megtalálhatók. Természetes részét képezik a fiatalok életének. Azon kívül, hogy elsősorban szórakozási célt szolgálnak a digitális eszközök azon kívül kapcsolatok építésére, tanulásra és kreatív önkifejezésre is lehetőséget adnak.
A virtuális világ felettébb vonzó a fiatalok számára, a játékkonzolok és gaming PC-k nagy népszerűségnek örvendenek, mivel ezek nemcsak szórakozást, hanem kihívást, közösségi élményt és versenyszellemet is kínálnak. Az e-sport rohamos fejlődése, a streamelési lehetőségek és a videojátékok köré épülő online közösségek a szórakoztató elektronika teljesen új dimenzióját nyitották meg. Mindezek esélyt teremtenek arra, hogy a fiatalok ne csak kikapcsolódásra, hanem potenciális karrierként is válasszák a videojátékokat.
Az ifjú korosztály tulnyomó része napi szinten használ különböző eszközöket: filmeket és sorozatokat néznek okostévén, zenét hallgatnak streaming szolgáltatásokon keresztül, vagy mobiltelefonon, illetve videojátékokkal játszanak online barátaikkal. Szinte elvesznek az online világban. Az ilyen eszközök lehetővé teszik, hogy a felhasználók személyre szabott élményekben részesüljenek: kedvenc tartalmaik bármikor és bárhol elérhetők, a közösségi média pedig azonnali visszacsatolást biztosít a megosztott tartalmakra.
Sajnálatos módon, mint minden másnak az okos eszközök használatának is van árnyoldala.. A gyermekek szinte képrenyőfüggővé válnak, a fizikai aktivitás hiánya és a folyamatos online jelenlét negatív hatással lehet a mentális és fizikai egészségükre.. A kiegyensúlyozott használat, a szülői felügyelet és a tudatos digitális nevelés kulcsszerepet játszanak abban, hogy a szórakoztató elektronika valóban hasznos és építő hatással legyen a fejlődő generációra. Ezek alkalmazása nagyon fontos.
Határozottan kijelenthető, hogy a szórakoztató elektronika a mai fiatalság életének meghatározó részévé vált. Nemcsak szórakozási lehetőséget nyújt, hanem újfajta tanulási és kapcsolattartási formákat is lehetővé tesz számukra. A legfontosabb feladat, hogy ezen eszközöket tudatosan, értéket teremtve és egészséges határokon belül használjuk, hogy a digitális világ ne elszigeteljen, hanem összekössön minket.